praktiksnack

 

Klassen är nu splittrad i tre (!!!!!) veckor! Alla bröjade gråta vid avskedet, det var hemskt för alla inblandade. Varför så lång splittring?

Först ska vi ha en vecka praktik sen lov sen en till vecka, intressant va?

Det är en enorm blandning av val av praktikplatser. Ett urval:

  • Revisor
  • Sportbutik
  • Pizzeria
  • På hyrman
  • Filmmuseum
  • Advokat
  • konditori
  • Klädbutik
  • Singapore

Med detta vill jag bevisa att klassen är en salig blanding individer, vilket är kul, det är ju detta som gjort våran klass något speciell.

Själv praktiserar jag på ystad advokatbryå, vilket kändes väldigt annorlunda just för att gå från en ganska oseriös klass till en frutkansvärt seriös praktikplats. Jag menar riktigt seriös. Men jag tycker det är kul som omväxling, eller förhoppningvis kommer jag gilla det resten av livet med...

 

 

 

Igår började det med att jag fick läsa akten tills idag, jag fick en smärre chock när jag såg vilken enorm bunt papper det var! Jag skojar inte om det var över 250 sidor. Dock var kanske 50 av dessa mindre e-mail eller anteckningar. Men ändå! Efter att jag ett antal timmar senare hade plöjt igenom akten fick jag kolla upp lagtext+påföljdspraxis+kolla upp en referatbok.  Senare på dagen när jag var klar fick jag som rolig (ja det var kul) läsa ett rättsfall om mordet på Anna Lindh. Mer får jag i princip inte berätta eftersom jag tystnadsplikt! Sen var det dags att bege sig hemmåt.

 

Idag var det däremot förhandlingar i tingsrätten om akten jag fick läsa om igår! förhandlingarna tog i princip hela dagen och min grymma advokat bokstavligen talat köttade i sönder åklagaren som hade, ja bristfällande bevisning kan man väl säga... 

Detta ledde till att domen endast hamnade på en månads fängelse för olaga tvång. Anhöriga blev överlyckliga och började gråta, det var nästan sorgligt ett ögonblick där! 

 

Jag tycker trots allt att min praktik är fruktanvärt intressant och ganska rolig ibland. Nu känner jag att detta inlägg blev alldeles för seriöst, i nästa inlägg får någon annan berätta om sin praktikplats!

En annan grej som känner är viktig för omvärlden att veta är att oasis senaste album är en stor besvikelse.

 

//Anton


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill garna beratta om min praktik anton

2008-10-22 @ 09:33:51
URL: http://cillesplace.blogg.se/
Postat av: ERRE

du glömde mitt dagissssssssssss haha

2008-10-22 @ 17:24:45
Postat av: tubbe

Eller så låt Oskar och Ralle berätta om sina fyra timmar i veckan. Det är något dom ska vara stolta över.

2008-10-22 @ 22:46:56
URL: http://tobiashulthen.blogg.se/
Postat av: Sofia

2008-10-24 @ 18:57:59
Postat av: Sofia (igen)

Fyra timmar i veckan, haha likt dem!

2008-10-24 @ 18:59:19
Postat av: Anonym

LOLOLOLOLOLOLOLOLO SOFIA COMMENT ! LOLOLOLO ROFL OMFG OMFG!

2008-11-08 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0